Biuro w domu- czy to może się udać?

Bardzo wielu specjalistów z różnych dziedzin ma możliwość wykonywania pracy zdalnej, w taki sam sposób bardzo często pracują także osoby, które prowadzą własne działalności gospodarcze. Jednakże- jak łatwo jest to sobie wyobrazić- wcale nie jest to takie proste, zazwyczaj w dużej mierze z przyczyn czysto organizacyjnych. Dlatego też te osoby, które planują na dłuższy czas pracować z domu zaczynają myśleć o jakiejś optymalnej i komfortowej organizacji tej pracy, na przykład poprzez wydzielenie osobnej przestrzeni pod biuro lub projektowanie wnętrza biura, w którym codzienna praca będzie mogła być przyjemnością.

Samemu czy z czyjąś pomocą?

Oczywiście, za urządzanie biura we własnym domu możemy zabrać się samodzielnie, ale możemy też zgłosić się do specjalistów, którzy taki projekt biura dla nas opracują. Jednym z bardziej polecanych biur projektowych jest chociażby Dom-art. Korzystając z usług projektanta wnętrz praktycznie o nic nie musimy się martwić. Cała przestrzeń zostanie zagospodarowana w taki sposób, aby było to dla nas jak najbardziej komfortowe. Oczywiście, zawsze możemy przekazać projektantowi nasze własne pomysły co do aranżacji, a także ewentualne wytyczne, co do tego, co na pewno chcielibyśmy mieć w takim biurze oraz na jaką kolorystykę chcielibyśmy postawić. Takie sugestie najlepiej jest przedstawić architektowi już na początku, nawet w tej pierwszej i najbardziej wstępnej rozmowie, kiedy to będziemy opowiadać o tym, jak naszym zdaniem powinna się ta przestrzeń prezentować.

A jeśli zdecydujemy się na samodzielny remont?

Na pewno będziemy musieli poświęcić na to czas i mocno się w tę kwestię zaangażować. Warto pamiętać o tym, aby w przestrzeni do pracy nie używać zbyt mocnej kolorystyki, która na dłuższą metę na pewno będzie dla nas męcząca. W każdym biurze obowiązkowym wyposażeniem jest oczywiście wygodne biurko oraz fotel, najlepiej taki, który będzie posiadał jak najwięcej możliwości regulacji i dostosowywania go do naszych własnych potrzeb. We własnym biurze dobrze jest też pomyśleć o dodatkowej przestrzeni do przechowywania różnego rodzaju sprzętu biurowego, akcesoriów, a także dokumentów, teczek i segregatorów. Na pewno docenimy więc regał z półkami lub większą szafę z drzwiami przesuwnymi, w której schowamy wszystko to, co nie chcielibyśmy, aby znajdowało się na widoku. Konieczna jest też lampka biurkowa, a dodatkowo bardzo przydatne mogą się okazać rolety w oknach, które ochronią nas przed słońcem, ale i zapewnią nam odpowiednią prywatność.