Gdzie i jak wynająć lokal pod firmę?

Zazwyczaj tych możliwości mamy bardzo dużo, trzeba więc już na starcie zastanowić się, jaki wynajem powierzchni biurowych będzie interesował nas najbardziej. Zdarzają się przypadki, kiedy udaje się znaleźć lokal idealny za małe pieniądze, najczęściej jednak wybór oznacza dla wynajmującego konieczność pójścia na kompromisy. Przede wszystkim, cechy lokalu powinniśmy analizować pod kątem jego lokalizacji, metrażu, tego w jakim budynku się znajduje, jakie udogodnienia posiada i jaka jest cena czynszu. Wiedząc, czego konkretnie poszukujemy- znacznie łatwiej będzie nam to znaleźć. Zawsze warto też rozpocząć poszukiwania wcześniej. Mając nóż na gardle najczęściej decydujemy się na to, co akurat jest dostępne zamiast zdecydować się na coś, co nam odpowiada. Wiążący charakter umów o wynajem powinien zmotywować nas do działania ze sporem zapasem czasu.

Nowe czy stare budownictwo?

Duże miasta zazwyczaj dają nam możliwość wybierania spośród lokali, które są aranżowane w dużych, nowo powstałych biurowcach, ale też alternatywę stanowią kameralne kamienice, które są po remoncie lub które tego remontu wymagają. Kamienica ma swój historyczny charakter, któy bardzo wielu osobom przypada do gustu. Inni wolą wysokie, przeszklone biurowce, gdzie poza naszą firmą będzie się jeszcze znajdowało kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt innych. Jak można sobie wyobrazić, wygląd takich lokali może się bardzo między sobą różnić, tak samo standard i możliwe udogodnienia, na jakie możemy liczyć. Oprócz naszych preferencji, pamiętajmy także o tym, że wygląd naszego biura, jak i wygląd budynku, w którym będzie się ono znajdować ma duże znaczenie wizerunku dla firmy. Z pewnością trzeba przyznać, ze wpływa na to, jak firma jest odbierana.

Wynajmij własny lokal: https://www.herbewo.krakow.pl/kontakt/

W jaki sposób będzie można dostać się do danego lokalu?

Jest to istotne zarówno z punktu widzenia osób, które będziemy chcieli zatrudnić i które każdego dnia będą miały dojeżdżać do danego miejsca do pracy, jak i z punktu widzenia klientów oraz partnerów biznesowych, którzy być może będą nas odwiedzać w siedzibie firmy. Problem z miejscami parkingowymi najmocniej dotyczy lokali, które znajdują się w samych sercach miast. Lokale w kamienicach często otoczone są z każdej strony strefami płatnego parkowania, a komfortowy dojazd umożliwiają jedynie środki komunikacji masowej. Zazwyczaj, problem ten jest znacznie mniejszy w przypadku większych biurowców, które są zagospodarowane w przestrzeni miejskiej tak, aby te parkingi miały się gdzie znaleźć, albo też budowane są specjalne, parkingi podziemne.

Istnieje jeszcze wiele innych, nawet bardzo prozaicznych aspektów związanych z wynajmem, których być może na początku nie bierzemy pod uwagę, a potem nagle stają się szalenie istotne. Musimy więc być przygotowani na to, że nie wszystko da się przewidzieć. To, co jednak powinniśmy zrobić to poświęcić czas na dokładne przeanalizowanie podpisywanej przez nas umowy, która ma charakter wiążący. Zawsze lepiej być świadomym warunków, na jakie się zgadzamy.