Jak zareklamować się w sposób oryginalny i niestandardowy?

Marketing internetowy, reklama w radiu, reklama w telewizji… Wszystko to znamy i na co dzień stykamy się z tak wieloma reklamami, że nawet przestajemy na nie zwracać uwagę. Pojawia się zjawisko ślepoty banerowej i tak naprawdę wysyłane przekazy w ogóle nie spełniają swojej funkcji. Stąd też pomysł na coś całkiem nowego, co pobudzi i zainteresuje odbiorców. Czasem to właśnie taka kreatywna kampania reklamowa może przynieść nam zdecydowanie największe korzyści i okazać się najbardziej efektywna. Dzięki oryginalnemu przekazowi lub też innemu sposobowi jego formułowania, możemy zaskoczyć odbiorców i ich realnie zainteresować. Jednakże, czym tak naprawdę są niestandardowe działania marketingowe? Czym w praktyce może być ambient marketing? Warto się tym zainteresować, gdyż być może i my sami wpadniemy na pomysł stworzenia takiej kreatywnej kampanii.

działania marketingowe

– To działania, które prowadzone są poza mediami tradycyjnymi. Co to oznacza? Że raczej nie chodzi tutaj o dodanie ogłoszenia w prasie, a raczej o szaloną kampanię outdoorową, która zainteresuje wszystkich przechodniów w danej przestrzeni miejskiej. Wśród niestandardowych kampanii reklamowych można znaleźć bardzo wiele właśnie takich reklam, które realnie wdzierają się do miasta, są błyskotliwe, kreatywne, zabawne- i doskonale spełniają swoje zadanie. Tutaj należy jednak pamiętać o tym, czy chcemy zainteresować odbiorcę i go zachęcić czy też zszokować i wzbudzić kontrowersje. Niekiedy to, co my sami odbieramy jako zabawne czy przewrotne, może zgorszyć czyjeś uczucia i zadziałać na naszą niekorzyść.

– To działania, które są wykonywane w mediach tradycyjnych, ale w sposób niekonwencjonalny. Czymś zupełnie nowym może być wybranie innego rodzaju nośnika niż zazwyczaj lub też wykorzystanie danego kanału komunikacji inaczej niż robią to inni reklamodawcy.

Warto wiedzieć, że bardzo często takie niestandardowe działania obejmują także sieci społecznościowe. To tutaj mają też szansę zacząć żyć własnym życiem i dotrzeć do konkretnych odbiorców. Informacje roznoszą się tutaj wirusowo, a tym samym kreatywna reklama ma szansę sama rozprzestrzeniać się wśród odbiorców.

Marketing, który naprawdę zaskakuje

Ambient marketing naprawdę może być szokujący i zaskakujący, ale ma też swoje konkretne odmiany. Czasem ciężko jest nawet zorientować się samym odbiorcom, że dana forma promocji faktycznie stanowi reklamę. Doskonałym przykładem takich kampanii jest product seeding. Polega on na tym, że płaci się osobom wpływowym i rozpoznawalnym za to, aby upowszechniały o danych produktach same pozytywne opinie. Zazwyczaj są to ludzie o dobrej reputacji, osoby podziwiane i takie, które wyznaczają trendy, a więc mają spory wpływ na to, jak kształtuje się moda.

Ciekawym przykładem jest także cause marketing, a więc celowe działanie firm, które to ma pozytywnie wpływać na kształtowanie wizerunku. Przedsiębiorstwo zaczyna żywo interesować się pewnymi problemami społecznymi po to, aby zbliżyć się do odbiorców i wzbudzać w nich większe zaufanie.