strategia marketingowa

Strategia marketingowa - kiedy warto o niej myśleć ?

  • wyższa dynamika wydatków marketingowych w stosunku do dynamiki sprzedaży,
  • przed wprowadzeniem na rynek nowych produktów/usług,
  • przed uruchomieniem nowych form sprzedaży produktów/usług ( kanałów sprzedaży),
  • przed wejściem na nowe rynki pod względem geograficznym,
  • w sytuacji wystąpienia realnego ryzyka pojawienia się nowego konkurenta, substytutu produktu/usługi na rynku działania przedsiębiorstwa.

Strategia marketingowa - jakie są główne etapy ?

  • przeprowadzenie/zgromadzenie wyników badań marketingowych i ich analiza (Klienci, konkurencja, itp.)
  • segmentacja Klientów i wybór grupy docelowej Klientów (charakterystyka, potrzeby),
  • określenie przewagi konkurencyjnej w odniesieniu do oferowanych produktów/usług,
  • opracowanie założeń związanych z pozycjonowaniem marki i zarządzaniem marką,
  • określenie produktów /usług strategicznych,
  • określenie strategicznych kanałów dystrybucji,
  • określenie strategii cenowej,
  • określenie strategicznych kanałów dotarcia z informacją o firmie i jej produktach/usługach do Klientów (plan marketingowy i struktura budżetu marketingowego)
  • wdrożenie strategii marketingowej - przygotowanie firmy do wdrożenia strategii marketingowej.

Strategia marketingowa - jaka forma współpracy ?

  • executive coaching - forma współpracy polegająca na kilkugodzinnym spotkaniu indywidualnym lub cyklu takich spotkań z właścicielami lub przedstawicielami kadry zarządzającej, więcej o projektach typu executive coaching
  • szkolenie - przekazanie wiedzy i narzędzi niezbędnych do przygotowania lub modyfikacji strategii marketingowej w trakcie 2-3 dniowego szkolenia, przekazana wiedza i narzędzia są wykorzystywane we własnym zakresie przez Klienta, patrz szkolenia zarządzanie strategiczne,
  • warsztat strategiczny - przekazanie wiedzy i narzędzi niezbędnych do przygotowania lub modyfikacji strategii marketingowej połączone z pracą nad strategią Klienta podczas zaplanowanych sesji warsztatowych, koordynacja pracy zespołu pomiędzy sesjami warsztatowymi, czas trwania 3-5 dwudniowych spotkań zespołu projektowego,
  • projekt doradczy - przeprowadzenie niezbędnych analiz oraz przygotowanie strategii firmy lub modyfikacja strategii firmy odbywa się przy ograniczonym zaangażowaniu czasowym po stronie Klienta, udział Klienta wymagany jest na etapie podejmowania decyzji strategicznych,
  • interim management - najbardziej zaawansowana forma współpracy związana z przygotowaniem  strategii marketingowej lub modyfikacją strategii marketingowej oraz uczestniczeniem we wdrażaniu zmian wynikających z przyjętej strategii marketingowej, więcej o projektach typu interim management.