zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami - kiedy warto o tym myśleć ?
  • zawsze bez względu na sytuację w firmie,
  • przed realizacją kluczowych / strategicznych przedsięwzięć z punktu widzenia firmy,
  • zbyt długi czas realizacji projektów inwestycyjnych (np. budowa lub rozbudowa zakładów produkcyjnych, itp.),
  • opóźnienia we wprowadzaniu nowych produktów na rynek,
  • przeciągające się wdrożenie zmian o charakterze modernizacyjnym (np. wdrożenie systemów informatycznych),
  • nieosiąganie zakładanych celów projektów lub brak możliwości oceny stopnia ich realizacji,
  • przekraczanie wartości zakładanych budżetów projektów,
  • problemy związane z przepływem informacji pomiędzy uczestnikami projektów,
  • opóźnienia w dostarczaniu produktów (produkcja jednostkowa) lub usług do Klienta,
Zarządzanie projektami - w czym możemy pomóc ?
  • analiza opracowanych projektów przed przystąpieniem do ich realizacji,
  • przygotowanie projektów (definiowanie celów projektu, dobór i system zarządzania zespołem projektowym, określanie zadań w projekcie, analiza ryzyka projektowego, przygotowanie harmonogramu projektu, wyznaczenie ścieżki krytycznej, opracowanie systemu monitorowania realizacji projektu),
  • prowadzenie projektów (monitorowanie realizacji projektu, raportowanie i zarządzanie zespołem projektowym),
  • opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania projektami w firmie,
  • analiza i ocena efektów zrealizowanych projektów,
  • pomoc w doborze narzędzi niezbędnych do zarządzania projektami.
Zarządzanie projektami - jaka forma współpracy ?
  • executive coaching - forma współpracy polegająca na kilkugodzinnym spotkaniu indywidualnym lub cyklu takich spotkań z właścicielami lub przedstawicielami kadry zarządzającej, więcej o projektach typu executive coaching,
  • szkolenie - przekazanie wiedzy i narzędzi w wybranym zakresie w trakcie 1-3 dniowego szkolenia, przekazana wiedza i narzędzia są wykorzystywane we własnym zakresie przez Klienta,
  • warsztat - przekazanie wiedzy i narzędzi w wybranym zakresie połączone z pracą nad konkretnym przypadkiem Klienta podczas zaplanowanych sesji warsztatowych, koordynacja pracy zespołu pomiędzy sesjami warsztatowymi, czas trwania w zależności od wybranej tematyki,
  • projekt doradczy - przeprowadzenie niezbędnych analiz oraz prace merytoryczne nad projektem odbywają się przy ograniczonym zaangażowaniu czasowym po stronie Klienta, udział Klienta wymagany jest na etapie podejmowania decyzji,
  • interim management - najbardziej zaawansowana forma współpracy związana z merytorycznym przygotowaniem projektu oraz uczestniczeniem we wdrażaniu zaplanowanych zmian, więcej o projektach typu interim management,